Test vzduchových filtrů

17.01.2010 19:37
 
Jedna z prvních změn kterou každý na autě provádí je lidově tzv. zlepšení proplachu motoru. Tak aby se motoru připravila co nejefektivnější směs pro spalování, a také aby správně z motoru odcházela. Proto upravujeme sání a výfuk. My se dnes podíváme na tu nejednoduší a nejlevnější variantu.A to je sportovní filtr. Jaký vybrat? V tom nám pomůže test který vyšel v jednom Japonském časopise, vyzkoušel čtyři nejznámější filtry na světě a podíváme se jak dopadli...

 

Blitz Sus Filter

 Blitz 'Sus' Power vzduchové filtry jsou vyrobeny z nerezové oceli T304, která je naprosto unikátní pro Blitz. Celá filtrační část je vyrobena z jemné nerezové tkaniny, což znamená, že filtr se nikdy neopotřebí a Blitz tvrdí, že mají podstatně méně omezení než jakýkoli jiný filtr. Některé z dalších filtrů jsou vyrobeny z papíru nebo pěnových prvků, a některé vyžadují olejování aby byla zachována jejich filtrační schopnost. Podle Blitz se tento olej  postupně rozpouští do sání motoru a jejich stěn a to má negativní vliv na čidla průtoku vzduchu, a pomalu snižuje výkon vozidla. Blitz vzduchové filtry jsou také stejně jemné v horní části filtru, který zvyšuje množství vzduchu, které se může nasát , a protože kostra je 100% kovová, Blitz tvrdí že tento filtr vyrábí jak pro rallyové autmobily do skupiny "A" tak i pro běžné vozy.

 

 

 

HKS Mega Flow Filters

HKS uvádí, že výkon motoru přímo souvisí s množství vzduchu který je schopen přijímat a vyhostit. Proto je jedním z nejjednodušších a nejméně nákladných způsobů, jak zvýšit výkon jakéhokoliv motoru je zlepšit proudění vzduchu do válců. Nicméně, řada výrobků na trhu je schopna filtrační schopnost obětovat pro zlepšení vlastností proudění vzduchu. HKS tvrdí, že jejich High Performance Air Filter Systems nabízí výjimečný potenciál jak pro filtraci vzduchu, tak i pro maximální výkon motoru. Pro filtraci se používá speciální olej, který má za úkol zastavit nežádoucí částečky a nečistoty z procházející multi-vrstvy polyuretanového filtru. Filtr se vyhodí, když jeho životnost končí, a nahradí se novou pěnovou vložkou, která je levná a snadno se dá vyměnit.

 

 

Apexi Power Intake Filter

Apexi vyvinula tento filtr z řady "Apexi Super" z nepatrných úprav v oblasti navrhování a filtrační vložky. Podle Apexi, to vedlo k 10% snížení poklesu tlaku s využitím horní a dolní cesty. Sací výkon redukuje turbulence vzduchu uvnitř filtru a vytváří plynulé proudění vzduchu do motoru. Údržba je snížena na minimum, protože filtr je suchého typu tzn. že převážně odpadá problém s impregnací filtru a nasáváním rozpuštěného oleje, tím pádem vyhnutím se problému s čidly průtoku vzduchu. 

 

K & N Filtercharger

K & N používá svůj vlastní a jedinečný design na rozdíl od jiných, které používají konvenčního papíru nebo pěnového materiálu.U klasického filtru se částečky nečistot uvěznění uvnitř  pěny nebo papírové filtru, které se nakonec zahltí, a když k tomu dojde, omezí se dramaticky proudění vzduchu do motoru.. K & N Filtercharger používá speciální bavlněné látky, která je vklíněná mezi dráty hliníkové kostry. K & N tvrdí, že skládaný design nabízí až pětkrát více filtrovacího povrchu než je jeho samotný obvod. Filtr je pak nasycen filtračním olejem, který přitahuje částečky nečistoty a usazeniny, které se hromadí na vnější straně filtru.

 

Jak dopadli fitry v testu? 

Filtry byly testovány na kvalitu filtrace, simulované pomocí vysavače a miliony mikroskopických nečistot. Částic, které pronikly na vzduchový filtr, byly sbírány na sekundárním papírový filtr, takže reálné srovnání by bylo možné provést, a výsledky by mohly být srovnávány s podobnými.Stejně jako na jemné částice byl test zaměřen i na nárůst výkonu Vítěz bude ten, který filtruje nejvíce nečistot, při současném dosažení maxmima výkonů vozidla.V našem případě co nejméně omezit průtok vzuchu.

 

 

 

 

 

 

Závěrem

 

 

Srovnání jasně ukazuje, že Apexi Power  vyhraje test, a to nejen na filtraci, ale také tím, že poskytuje maximální výkon, s K & N, HKS a Blitz přichází ve druhé, třetí a poslední, resp. Z hlediska filtrace, fotografické důkazy ukazují, že různé filtry měli špatné filtračními vlastnostmi, takže vysoké úrovně znečištění uhlíku na papírovém filtru. Nečistoty, které filtr nezachytí, můžou potenciálně způsobit problémy se vzduchovýmy průtokoměry na autě, které jsou připojeny na koncí sacího potrubí. To jsou docela obvyklé chyby pro Nissan Skyline, kde se velké množství uhlíku vyskytuje jako povlak na čidlu  AFM

Je otázkou, jak může firma jako je HKS prokazatelně prodat více filtrů než kterýkoli z ostatních co vystupovali v testu, a přesto testovaný filtr  byl nejhorší sadou. To naznačuje, že buď v HKS spoléhají na svou značku a prodávají své 'špatně' vyrobené vzduchové filtry, nebo že původní japonská zkouška nebyla ničím víc než kousek PR (japonský časopis) pro podporu méně známých značek. HKS a Blitz nadále nejlépe prodávají sady filtrů ve Velké Británii, a jsou používány Middlehursts, Hiteq a Abbey Motorsport jako jejich první volbou.

Jedna věc, která dominuje, je skutečnost, že všechny filtrační soupravy nabízejí podobné zvýšení výkonu, přibližně 13 až 14 koní. Tím se zdají být v souladu se skutečným výkonem, který byl potvrzen pomocí válcové brzdy.

Takže otázka stále stojí, "Který Filtrační Kit je nejlepší?". No, pokud můžete věřit původnímu zdroji dat, pak je jasný vítěz Apexi Power.Těm kterým nejde o znečištění vzduchu ale spíš o image je jedno jaký si vyberete, protože s výkonností jsou na tom velmi podobně.



Důležité poznámky týkající se srovnání:

- Výtažky z tohoto článku byly přepsány z japonského článeku Revspeed Magazine, srpen 1999.
- Původní test byl na základě výsledků při použití filtrů vyrobené speciálně k úpravě Toyota Supra. Nicméně, je nepravděpodobné,že se filtry liší co se týče kontstrukce či materiálu na nakaždý vůz zvlášť.
- Ceny  za filtry jsou založeny na sadě pro R33 Skyline GTR, kromě K & N kit, který v současné době existuje pouze pro Skyline GTS a jsou včetně DPH.

 Přeložil Ráďa36
 
Zpět

Vyhledávání

© 2009 Všechna práva vyhrazena.